مطالب مرتبط

نگهداری و استفاده صحیح از لاستیک

لاستیک‌های خودرو نقش بسیار مهم و حیاتی در خودرو دارند و به عنوان پاشنه آشیل عمل می‌کنند. لاستیک ها به دلیل استفاده مکرر از خودرو به مرور زمان فرسوده می‌شوند. تایرها مانند هر قطعه دیگری نیاز به نگهداری و مراقبت دارند تا مدت زمان بیشتری برای خودرو کار کنند. نگهداری و مراقبت از لاستیک خودرو همانند سایر قطعات، نیازمند دانش و آگاهی است. چرا که ممکن است نگهداری از هر یک از قطعات خودرو در شرایط نامناسب آب و هوایی، مشکلاتی را برای اجزا ایجاد کند. به طور مثال نگهداری برخی اجزا خودرو در هوای گرم و مرطوب موجب خرابی هرچه سریع‌تر آن‌ها می شود و از سویی دیگر برای برخی قطعات هوای سرد نامناسب است. لاستیک خودرو نیز همانند سایر قطعات نیازمند نگهداری و مراقبت ویژه ای است. به همان اندازه که انتخاب تایر مناسب حائز اهمیت است؛ مراقبت و نحوه نگهداری از آن هم برای دست‌یابی به عمر طولانی لاستیک و امنیت بالا بسیار مهم است. توصیه می‌شود مراقبت از لاستیک‌ها را جدی بگیرید و به‌طور مرتب، سلامت آن‌ها را چک کنید. در ادامه به نکات مهمی در خصوص این مورد اشاره می‌کنیم:

تایرهای جلو به‌‌ دلیل این‌که بخش زیادی از نیروی تولید شده توسط خودرو را در سر پیچ‌ها متحمل می‌شوند، ضخامت آج خود را بیش‌تر از دست می‌دهند. همچنین لاستیک‌های عقب به این دلیل که نیروهای رانش را متحمل می‌شوند، از قسمت وسطی آن، آج‌خورده می‌شوند. بنابراین به صورت مداوم، هر چهار تایر جلو و عقب را چک کنید.

همیشه سعی کنید که سالم‌ترین و جدیدترین تایرها را برای چرخ‌های جلو استفاده کنید؛ زیرا که ترکیدن لاستیک‌های جلو، بسیار خطرناک‌‌تر از چرخ‌های عقبی است.

هنگام تعویض لاستیک جدید در نظر داشته باشید که برای هر چهار چرخ ماشین از والوهای نو استفاده شود.

از عدم وجود رطوبت در پمپ باد اطمینان حاصل کنید که وجود آن، منجر به فرسودگی و اختلاف فشار می‌شود.

رینگ آلوده، پوسیدگی لنت‌های ترمز را به همراه دارد؛ بنابراین در صورت کثیفی آن از پاک‌کننده مناسب رینگ خودرو استفاده کنید.

برای مراقبت رینگ‌ فولادی از پولیش و رینگ‌ اسپرت از واکس استفاده کنید.

ورود و ثبت نام